Porównanie powstało w oparciu o pięć kluczowych cech: asortyment, oferta, grupa docelowa, rozpoznawalność, model biznesowy. Zestaw te umożliwia ocenę zarówno szerokości i głębokości katalogu produktów, jak i sposobu prowadzenia działalności oraz pozycji rynkowej. Uwzględniono tylko polskie firmy działające online, koncentrujące się na sprzedaży kart kolekcjonerskich (głównie TCG – Trading Card Games).
Asortyment: bogaty wybór kart Pokémon, MTG, Yu-Gi-Oh!, a także akcesoriów
Oferta: edycje specjalne, boxy, single, zestawy turniejowe
Grupa docelowa: gracze TCG i kolekcjonerzy poszukujący konkretnych kart
Rozpoznawalność: silna pozycja wśród społeczności Magic: The Gathering
Model biznesowy: sklep internetowy z segmentacją tematyczną i ofertą B2B dla sklepów stacjonarnych
Asortyment: pełna gama produktów Pokémon TCG, od boosterów po karty graded
Oferta: produkty nowe i używane, sekcja „karty za 1 zł”
Grupa docelowa: zarówno początkujący, jak i zaawansowani kolekcjonerzy
Rozpoznawalność: aktywna obecność w social media, regularne live’y sprzedażowe
Model biznesowy: połączenie e-commerce i sprzedaży interaktywnej przez transmisje
Asortyment: głównie karty Pokémon – sealed, single, akcesoria
Oferta: nowości wydawnicze, selekcjonowane karty pojedyncze, akcesoria Ultra Pro
Grupa docelowa: kolekcjonerzy średniozaawansowani i zaawansowani
Rozpoznawalność: rozpoznawalność w niszy, lojalna społeczność kupujących
Model biznesowy: klasyczny e-commerce z przejrzystą prezentacją oferty
Asortyment: szeroka oferta TCG – Pokémon, MTG, Flesh and Blood
Oferta: sprzedaż kart i dodatków, ale też akcesoriów kolekcjonerskich premium
Grupa docelowa: zaawansowani gracze i inwestorzy kolekcjonerscy
Rozpoznawalność: znana marka w środowisku turniejowym
Model biznesowy: sklep i punkt odbioru z możliwością uczestnictwa w turniejach
Asortyment: nie tylko TCG, ale też planszówki, bitewniaki, RPG
Oferta: produkty nowe i używane, wypożyczalnia gier
Grupa docelowa: szerokie spektrum klientów geek/hobby
Rozpoznawalność: marka z ugruntowaną pozycją w środowisku fanów gier analogowych
Model biznesowy: rozbudowana oferta online połączona ze sklepem stacjonarnym
Zestawienie pokazuje zróżnicowany krajobraz rynku kart kolekcjonerskich w Polsce. Niektóre firmy stawiają na szerokość asortymentu i skalę działania, inne na niszowość i specjalizację. Wszystkie – z klarowną ofertą, dobrą prezentacją produktów i skierowaniem do świadomego kolekcjonera.